onsdag 8 september 2010

Ett par aktiva timmar

Ikväll har vi hunnit med en massa hundträning. Började hemma hos A där Tiffy fick valla lite får. Det är rätt länge sedan hon gjorde det nu så jag hoppades att hon skulle komma ihåg vad hon ska göra. Det gick ok. Det känns ändå bra inför helgens vallningskurs. Efter vallningen styrde vi kosan mot klubben där jag la Rudolf i en platsliggning. Det gick otroligt bra. Jag vet inte om det var köttbullen jag la bakom honom, att jag fixade med mina stövlar när vi väntade på att tiden skulle gå eller att han kanske bara har landat lite? Körde sedan igenom hela appell lydnaden med kommendering och även det gick bra. Framförgåendet måste vi dock träna vidare på. Passade på att köra igenom Gibson i lägre klass också. Det gick också rätt bra men framförgåendet och krypet är inte helt klart än. Jag avslutade med att Rudolf fick springa till rutan och en vittring. Båda gick superbra! Nu ska jag försöka komma isäng lite tidigare för en gångs skull. Sov gott!

1 kommentar:

carina sa...

Vilken härlig träningskväll du verkar ha haft!