söndag 5 september 2010

Lördagsträning med spårgruppen...

...blev den här lördagen bara jag och Danne men oj vad duktiga vi var. Redan kl. 8 gick jag ett ängsspår till Rudolf och efter ca 30 minuter var det dags för honom att spåra. Jag la ett vanligt u-spår med en kamp och en spårapport på varje ben. Han spårade väldigt bra ända fram till sista kampen. Ca 10 meter efter den låg spårslutet men han hittade det inte. Ja ja fram till dess var det väldigt mycket bättre än tidigare. Vi åkte till bommen vid klubben och la ett spår åt Gibson och ett åt Tiffy (båda snitslade). Medan spåren låg till sig blev det den vanliga fikastunden i skogen. Vi började sedan med Tiffys spår. Hon zick-zackar en hel del men tar sig runt till slutet. Jag tror att hon kommer få upp mer intresse när vi börjar spåra mer regelbundet. Gibson spårade som vanligt väldigt bra. Efter tre ganska lyckade spår styrde vi kosan till klubben där budföring och lydnad väntade. Rudolf fick börja med budföringen och det gick bra. Även Gibson sprang bra. Sist ut var Tiffy och precis efter att jag skickat henne skjuter de på skjutbanan. Hon vred huvudet och saktade in lite men satte fart direkt igen. När Danne skickade tillbaka henne till mig smällde det också men den här gången brydde hon sig inte alls. Efter detta ropade Danne igenom oss i Appellen. Det gick riktigt bra. Tom framförgåendet var helt ok. Om vi kan hålla i detta till tävlingen i oktober borde det bli uppflytt men tävling är ju tävling så vi får se. Om två veckor har vi KM så då får jag allafall en liten aning. För Danne och Gibson gick det också rätt bra. De saknar dock krypet och framförgåendet men det är ju en vecka kvar innan tävlingen. Stora delar av resterande dagen tillbringades på klubben med möten och annat inför agilitytävlingen. /Monica och resten

Inga kommentarer: