lördag 20 november 2010

Uppletande, pepparkaksbak och stadspromenad

På förmiddagen tog jag med mig alla hundar upp till klubben och vallade en bred korridor i uppletanderutan. Jag la ut fyra föremål och först ut var Rudolf. Han hämtade in ett föremål efter en massa nosande i den kvarliggande snön. Näst ut var Gibson som hämtade in två föremål. Det första gick väldigt bra men det andra tog lite längre tid och lite nosande.
Sist ut var vår stjärna Tiffy. Hon var tokladdad och for iväg i ett huj. Tyvärr verkade det som att hon bara ville springa och nosa på allt annat. När hon kom tillbaks utan ett föremål kopplade jag upp henne och så fick Rudolf hämta ett till, sedan Gibson och till sist fick Tiffy försöka igen och då gick det lite bättre.
Efter det misslyckade uppletandet tog vi en liten prommenad bakom bommen innan vi åkte hem och åt lunch och vilade.
Efter vilan följde pepparkaksbak.
På kvällskvisten var jag och handlade och passade på att ta en promenad i "stan" med Rudolf. Vi går ju aldrig i stan så det är nog väldigt nyttigt för honom. Han skötte sig utmärkt och passade på att kika i skyltfönstren precis som jag gjorde.
Imorgon väntar en dag med vallning.
Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Hallo där,
Vi har också kört uppletande som inte gick speciellt bra för Orkan och Emil...men de övriga hundarna gick bra. Dessa unga grabbar kan inte vara tillsammans då man ska köra detta för de hätsar upp varandra till bristningsgränsen! Ha en bra vecka. / Kram Camilla R