lördag 27 november 2010

Uppdatering

Senaste veckan har det varit ganska lugnt. I torsdags var allafall jag och Åsa och tränade lite i snön. Till Rudolf ställde Åsa ut rutan. Jag skickade honom och han gjorde en 10:a. Jag bytte håll och skickade honom igen och då visste han helt plötsligt inte vad rutan var. Till hans försvar så är det väldigt länge sedan vi tränade rutan. Efter det blev det apporteringsträning som gick väldigt bra. Med Tiffy tränade vi kamp. Det gick över förväntan och nu kommer jag fokusera på att belöna med kamp i alla lägen istället för godis. Vi gjorde även läggande under gång och Åsa sa att hon la sig väldigt snabbt. Även någon inkallning blev det med kamp som belöning när hon kom fram. Igår var jag ledig och hade sån tur med vädret. Kallt men klarblå himmel och sol. Dagen började jag med träning på gymmet för mig själv. Efter det blev det en härlig vinterprommenad med hundarna och oj så kul de hade i snön. Med trötta och nöjda hundar hemma var jag i Nynäs och kollade in Jysk som precis öppnat. Kvällen tillbringade jag med att äta massor med onyttigheter. Idag träffades jag, Åsa och Emma på klubben och körde uppletande. Det var kallt men med rätt kläder var det inga problem. Vi gjorde tre korridorer och först ut var Gibson. Han hittade snabbt ett föremål men på vägen in passerade (och stannade) han en rådjurslega som var mycket mer intressant. När han efter mycket om och men kom in med föremålet kopplade jag honom och satte honom i bilen igen. Ingen mening att träna mer. Näst ut var Rudolf. Han fick se när Åsa och Emma gick ut åt varsitt håll. Han var väldigt fokuserad och visste inte riktigt åt vilket håll han skulle kolla. Jag skickade honom åt vänster först och han var snabbt ut, hittade ett föremål och snabbt in igen. Skickade honom sen åt höger och även där gick det snabbt. Efter två så lyckade skick fick även han lägga sig i bilen igen. Sist ut av våra hundar var Tiffy. Hon fick se när Emma gick ut i den ena korridoren och var väldigt fokuserad på henne. Jag skickade henne och hon var snabb som en vessla och kom snabbt in med ett föremål. Skickade henne i nästa korridor och även där gick det snabbt. I den sista korridoren hade hon lite problem men efter att jag gått ut en bit hittade hon även ett föremål där. För vår del var det verkligen en lyckad uppletandeträning speciellt om man ser till hur dåligt det gick förra helgen. På eftermiddagen tog vi en prommenad och ikväll har jag bakat lussebullar och adventspyntat. Önskar dig en trevlig 1:a advent imorgon!

Inga kommentarer: