måndag 8 november 2010

Spår, bowling och härligt väder

I lördags var det spårning med spårgruppen igen. Det blev hela nio spår som skulle läggas så det är tur att spårmarkerna räcker till. Camilla gick ett roligt spår till Tiffy med både äng, skog och berg. Dagen till ära tog jag ut henne ur bilen först när vi skulle gå till spåret. Hon virrade runt en hel del i början men ju längre vi kom i spåret desto bättre spårade hon. Jag har nu dragit den slutsatsen att jag nog måste aktivera henne på något vis innan vi ska spåra för annars har hon alldeles för mycket energi och kan inte koncentrera sig på spåret från början. Hon stannade allafall till vid alla föremål och vissa tog hon även upp men släpper innan jag hunnit fram. Till Rudolf la jag ett kort men lite klurigt spår som han klarade galant. Han kommer också in i full galopp men föremålen så nu verkar det verkligen ha fastnat i hans huvud vad det är han ska göra. Jag ska prova att lägga ett ängsspår till honom och det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. På kvällen var vi några som bowlade och åt Amerikansk buffé. Jättekul och jättegott! Söndagen bjöd på härligt väder så jag, Rudolf och Tiffy åkte upp till klubben och tränade allt möjligt innan vi åkte hem och åt lunch. Efter lite vila var vi ut på långpromenad i det härliga vädret. Danne och Gibson ser vi inte av så mycket på helgerna längre då de är ute på jakt. Tur att man kan roa sig själv. Kram

Inga kommentarer: