lördag 30 maj 2009

Nu har vi tävlat vår andra lydnadsklass 2. Det gick inte bra idag heller. Dock är jag väldigt nöjd med vissa moment. Idag var vi med på platsliggningen och Rudolf låg kvar om än med ljud och vrid. Vi fick allafall en 7. Linförigheten gick bättre än igår. Tappade honom på något ställe bara och fick en 9. På läggandet använde jag handtecken men ett alldeles för kraftigt för domarens smak så där fick jag ett kraftigt dk och en 7a. I övrigt gick det väldigt dåligt och såklart måste jag skylla på något så det får bli vädret som var kanon för min smak men alldeles för varmt för Rudolf. Vårt mål lyckades vi allafall med (bättre än 60 poäng) och fick idag 81 poäng. Den trenden som vi verkar hamnat i den senaste 1,5 veckan (att komma sist) ska vi se till att ta oss ur efter kastreringen. Imorgon är det dags för MH. Det ska bli så himla kul och intressant. Jag har ju en aning om hur han kommer reagera men man kan alldrig veta... Monica & Rudolf

Inga kommentarer: