söndag 3 maj 2009

Långhelg

Fredagen gick verkligen i hundens tecken. Morgonen började kl. 9 med spår tillsammans med spårgruppen. Vi hade bestämt att vi skulle spåra bakom bommen men när vi kom dit skulle även sökgruppen träna där. Vi bestämde att vi skulle spåra längt in vid vändplanen. Det var ny mark för oss alla så det var skoj. Danne gick ut spåret till mig och Rudolf och jag hade ju ingen aning om var han gått förutom att han vinklat vänster. Rudolf gick höger... Jag gick tillbaka till början och då spårade han åt rätt håll. Vi gick på och jag såg inte en enda apport och plötsligt kommer slutapporten. Vi får spåra lite oftare. Kl. 10 hade jag stämt träff med Anna och Marie på klubben för lydnadsträning (vi kom för sent). Trots att Rudolf spårat var han ganska med. Tränade lite linförighet, hopp sitt hopp, läggande och ställande. Tränade även platsliggning mellan Polka och Gibson. Den här gången stog jag kvar. Trots att jag stod bredvid var han väldigt intresserad av andra saker men han låg allafall. Fredagen fortsatte med att Kriistina, Strumpan och Nisse kom från Örebro och hälsade på. Vi hade aldrig träffat Strumpan och Nisse förut men de var jättemysiga. Jag och Kriistina åkte till Anette så Strumpan fick träffa får. Hon var jätteduktig och blir säkert bra på vallning vad det lider. TACK ANETTE! Strumpan och Gibson blev förtjusta i varandra. Nisse och Rudolf var på samma galna våglängd. På kvällen grillade vi tillsammans med Jimmy och Helene. I lördags vallade jag och Kriistina uppletanderuten. Vi gjorde in korridor ca 10 meter bred. Rudolf var jätteduktig och han tyckte det var superkul. Efter det tränade vi platsliggning. Rudolf låg jättebra bredvid Strumpan. Jag hoppas att han fortsätter med det nu. Söndagen har jag tillbringat på Botkyrka BK och en M2-kurs. Våra tankar går till Anette och Magnus. Kram på er! Ha en trevlig vecka allihop. M & R Tack Kriistina för en jättekul helg.

Inga kommentarer: