söndag 24 maj 2009

Utställning och krig

Imorse var det upp med tuppen trots att det var söndag. Klockan 06.45 bar det iväg mot Österbybruk och utställlningen. Det var totalt 33 aussisar anmälda och i ungundsklasen (där Rudolf var anmäld) var det 5 st varav en är Rudolfs bror. Dommare idag var en finska som var väldigt snål med 1:orna. Vi och en till i vår klass lyckades dock knipa varsitt rött band och sedan drog vi det längsta strået så Rudolf blev bästa unghund med CK. I bästa hane placerade vi oss som 4. De som blev 1 och 3 är champions (åtminstone i USA). På eftermiddagen har jag fört ett krig mot maskrosorna. Det är ett krig som jag med största säkerhet kommer förlora men jag kämpar på ändå. Nu är de (för stunden) utrotade på 3/4 av gräsmattan. På kvällskvisten var Anette snäll och kommenderade oss en klass 2 lydnad. Regnet öste ner och både jag, Rudolf och Anette blev dyngsura. Rudolf var nog den som led mest. Han kisade för att inte få vatten i ögonen...jättesöt är han då. Det gick riktigt dålig så vi måste träna massor i veckan eftersom vi ska tävla klass 2 i helgen. Det enda som gick riktigt bra var fjärrdirigeringen. Ja ja, planen är ju att vi ska vara helt klara till Skärgårdscupen så vi har ju lite tid på oss. En annan sak som snart kommer ske är en kastrering av Rudolf därav vill jag tävla honom i klass 2 så att jag vet vad som måste förbättras till Cupen. Med hopp om en fortsatt trevlig kväll! M&R

1 kommentar:

Lina sa...

GRATTIS både till fina utställnings & lydnadsresultat :-)
Hoppas allt är bra med er och att vi ses nåt framöver i sommar:-)
Kram