tisdag 26 maj 2009

Ytterligare några timmar på klubben

Ikväll har vi haft träning med tävlingslydnadskursen. Eftersom många av oss ska tävla på fredag ropade vi igenom varandras klasser. För oss gick det nästan lika bra som igår. Det gäller nog bara att jag värmer upp Rudolf med momenten precis innan och så mycket godis då förstås. Även idag hade vi två platsliggningar och jag gick iväg och gömde mig. Rudolf låg jättebra varje gång jag kikade fram och berömde men Marie sa att han skiftat läge med baken samt lyft lite på armbågarna. Efter helgen blir det ju inga fler tävlingar innan Skärgårdscupen så det finns tid att träna på. Idag har jag fått bekräftat att vi får byta från klass 1 till 2 på fredag. Det ska bli kul att se vilka lydnadspoäng vi får ihop. Eftersom han inte är säker på platsen så kommer vi skippa den. Sov gott! Monica & Rudolf

Inga kommentarer: