måndag 25 maj 2009

Efter regn kommer sol

Vår träning igår kväll var inte den bästa vi haft, snarare den sämsta. Ikväll däremot gick allt som en dans. Jag och Marie stämde träff på klubben 18.30 för lite träning. Jag måste träna in rutan, hopp sitt hopp, inkallning med ställande, apporteringen och fjärr den här veckan och inte att förglömma...platsliggningen. Jag började med apporteringen. Där sitter Rudolf inte alltid kvar när jag kastar apporten men idag gick det jättebra. Jag måste även få till att han springer in istället för att trava. Nästa moment att träna på blev rutan. Jag stod ca 7 meter från rutan och skickade honom. När han var i rutan kastade jag bollen så att han fick hämta den. Ca. 15 skick blev det. Efter det tränade vi på inkallningen. Han stannar på kommando men jag vill att han stannar lite fortare så det får vi träna vidare på. Efter en liten paus fortsatte vi med platsliggning. Rudolf fick ligga mellan Mini och Röskva eller om det var Aria? Jag gick runt stugknuten medan Marie höll koll på vad R gjorde. Med ojämna mellanrum visade jag mig och belönade med bra. Det gick ok för att vara första gången. Vi tränade vidare med hoppet och fjärr. Båda gick ganska bra. Eftersom all träning gått så bra idag körde jag igenom alla momenten i turordning. Allt gick fantastiskt bra och Rudolf var väldigt fokuserad trots massa med andra hundar på planen. Tror mest att det var korvens förtjänst men ändå. Hoppas att vi kan hålla i detta till tävlingarna i helgen! Kram Monica & Dudelidorf

Inga kommentarer: