torsdag 21 maj 2009

Liten uppdatering

Nu är det länge sedan det blev uppdaterat här...till och med husse har varit bättre på det så här kommer en liten liten uppdatering om vad vi haft för oss sedan senast.
Efter träningstävlingen blev jag och killarna själva eftersom husse åkte iväg med jobbet.
Vi roade oss med en prommenad tillsammans med Åsa och Polka. De sprang som dårar alla tre och dan efter haltade Rudolf lite men det gick över när han fick vila. Vi har tänat lite på klubben också såklart.
I söndags var vi på klubben och kollade på appelltävlingen som jag och Rudolf skulle varit med på. Efter det åkte vi till Anette och Magnus så att Rudolf fick bada.
I tisdags var det tävlingskurs igen. Vi fick träna på linförighet, apportering samt att vi kommenderade varandra i 3 moment. Självklart hade vi platsliggning också. det gick ok.
I onsdags var jag och Rudolf på klubben och tränade på platsliggningen. Vi började med platsliggning med skott. Jag stod bredvid honom eftersom vi aldrig gjort det förut. När första skottet kom vände han öronen men resterande tre skott brydde han sig inte om. När två skott skjutits ställde jag mig ca 3 meter från honom och även då låg han hur bra som helst. Vi var även med på den "vanliga" platsliggningen och den gick fantastiskt bra. Hoppas det fortsätter så.
Snart kommer det mer...
M&R

Inga kommentarer: