torsdag 21 maj 2009

Haningepulsen

Idag var det dags för lydnadstävling i Haninge. Klass 1 hade samling kl. 9 och det var 24 anmälda och alla kom. Vi drog nummer 17. Det var 4 platsliggningar med 6 i varje. vi hamnade mellan en fransk bullterrier och en schäfer. Efter en lysande platsliggning igår hade jag en liten förhoppning om att han skulle ligga idag och det gjorde han. Dock kröp han och pep lite men HAN LÅG. Efter platsliggningen satte jag in honom i bilen igen så att han skulle bli lite peppad. När det var runt 12 starter före oss tog jag ut honom och körde igenom momenten med belöning och han skötte sig väldigt bra, sen blev det bilen igen. När startnr 15 gick in på planen hämtade jag ut Rudolf och värmde upp lite. När det blev vår tur var vi redo och Rudolf verkade peppad. Eftersom jag inte tittar på några poäng kommer ett litet sammandrag av hur det kändes som att det gick. Tandvisning: Bra Linförighet: Kändes bra men han släppte i en sväng Läggande: Kändes bra Inkallning: Bra men han stötte emot mitt ben Ställande: Kändes bra Apportering: Gick ok, han nosade på apporten före kommando. Hopp: Fick ge tre kommandon eftersom han var väldigt intresserad av en hund som skällde. Jag hörde applåder så det lät som att det gått bra allafall. Härefter var det bara att vänta på prisutdelningen. Idag var det många bra hundar i lydnadsklass 1 eftersom det var 12 stycken som fick 1:a pris. Jag och Rudolf kom 6:a av 24 st med 176,5 poäng. Poängen blev som följer: Platsliggning: 7 Tandvisning: 10 Linförighet: 9 Läggande: 9 Inkallning: 9 Ställande: 10 Apportering: 10 Hopp: 8 Helhet: 8,5 Nu börjar träningen på allvar mot lydnadsklass 2 och imorgon är jag ledig. Trevlig helg! Monica och Rudolf

2 kommentarer:

carina sa...

SUPERGRATTIS till ert finfina resultat!!

/C

Anonym sa...

Grattis
Kram mimmi & Akela