måndag 2 juni 2008

Är vi riktigt kloka egentligen???

Man kan med råge säga att brukshundklubben är vårt andra hem. Det är nu tredje dagen på raken som vi tillbringar dagen alt kvällen på klubben. I lördags var det ju tävlingar mest hela dagen. Igår hade de som gått apellspårkursen avslutningstävling, så självklart var vi där och supportade och ikväll har det varit agilitytävling att titta på. Förvånansvärt sällan känns det att det blivit för mycket klubbliv och det måste ju bero på alla trevliga klubbkompisar. Jag (Monica) hjälpte Ellen och Rose-Marie lite i köket ikväll och invigde vår grill så att vi kan sälja toast. Det verkar vara ett vinnande koncept så nu får vi förbereda oss på att fixa till massor med toastar till nästa gång. Eftersom jag inte hade kökstjänst så kollade jag en del på tävlingarna. När jag står och kollar som bäst kollar jag ut på åkern och där står tre STORA vildsvin och massor med små. Så många har jag inte sett samtidigt förut. Som tur var verkar de ändå lite skygga eftersom de drog sig in i skogen när några nyfikna gick ned mot stängslet. Jag önskar att jag fick se dem på lite närmre håll någon gång (men inte för nära).

Inga kommentarer: