torsdag 19 juni 2008

Fredag-torsdag

Fredag-söndag Återigen har tiden inte räckt till för att skriva lite i bloggen. Här kommer allafall sent om sider lita om vad som hänt sedan sist. Förra helgen var vi på Öland och kollade på Lydnads- och Agility SM. Vi var 8 stycken (jag, Danne, , Anette, Micke, Camilla, Catharina, Lotta och Ann-Sophie) från klubben. TACK för att ni gjorde vår helg så lyckad. Såklart var vi och hejjade på Annika Aller som tog sig till final i Agility large. Tyvärr diskade hon ut sig men fram tills dess gick det bra. Vi hade hyrt en liten liten stuga (8 m2) men vi skulle ju bara sova där så det skulle nog gå bra. När vi kommer fram till vår stuga ser vi att våra grannar har 2 golden och en aussie. Självklart började vi prata med dem och döm om min förvåning när tjejen med aussien (Linda) varit inne på vår hemsida och dessutom så är Rudolf och hennes Minus halvsyskon (samma pappa). Linda delade sin stuga med Sandra som var med på lydnads SM. Det gick väldigt bra för dem på lördagen så hon tog sig vidare till final. I finalen kom hon 8! Vilken SM-debut... GRATTIS SANDRA! Efter prisutdelningen var det bara att bege sig hemåt. Anette hade redan åkt hem men vi andra slog följe och åt middag tillsammans i Borgholm innan vi i varsina bilar åkte hemåt. Hemresan hade gått bra för alla och jag tror att åtminstone vissa av oss blev lite taggade att träna på. I efterhand fick jag veta att det även var några fler från klubben där men de såg jag inte till. Vädret var ganska perfekt...sol och blåst så det var skönt för både hundar och människor. Det fanns massor att köpa så vi blev några kronor fattigare och fick sämre plats i garderoben. Danne tog foton på samtliga ekipage i finalen så vid tillfälle kommer vi lägga ut alla bilder på en egen sida. Håll koll på vår hemsida. Måndag På måndagsmorgonen åkte Danne till Åre för att jobba. Stackars han...först åka ca 50 mil hem från Öland, sova några timmar och sedan åka 60 mil till Åre.... På kvällen hörde Anette av sig och undrade om jag skulle upp till klubben något. Det skulle jag eftersom vi hade styrelsemöte. Hon och Dido skulle tävla på onsdagen och ville få sig en genomkörare. Jag tränade lite med både Gibson och Rudolf. Det gick ganska bra. Efter lite tips från Anette känner jag mig jätte inspirerad och ska verkligen försöka få enbart 10 när vi tävlar jag och Rudolf. Han kan ju redan alla momenten i lydnadsklass 1 så jag har 3 månader på mig att finslipa detaljerna. TACK ANETTE! Styrelsemötet började med att Rose-Marie lagat Jansons Frestelse...den var jättegod! Efter ett par timmars möte var det dags att åka hem och sova. Onsdag Igår hade Danne och Gibson spårträning med spårgruppen. Gibson har inte fått spåra på länge men det hade gått bra och Danne var väldigt nöjd. Medan de väntade på att liggtiden skulle gå hade Åsa vallat en uppletande ruta. Gibson blev skickad två gånger och kom båda gångerna in med ett föremål. Tyvärr tog han de två närmsta men vi har ju inte tränat detta nästan alls så det var väldigt bra gjort ändå. Jag och Rudolf var på onsdagsträning. Ann-Sophie var onsdagsvärd och det var ganska många hundar/ägare som ville ha proffshjälp. Vi tränade lite apportering och linförighet. Självklart var vi med på platsliggningen också. Han ligger så himla bra så jag tror att jag snart ska försöka gå lite längre ifrån honom. Även tandvisningen gick väldigt bra. Torsdag Idag har vi inte gjort så mycket. Tog en liten prommedad och tränade sen lite allt möjligt i trädgården. Ingångarna på inkallningen börjar bli bättre nu, dvs. han använder inte mig till bromskloss längre. Ställandet är väldigt bra och även läggandet. Åtminstone ser det ut så i ögonvrån. Danne ska nog få filma oss snart så jag får se med egna ögon vad vi behöver ändra/träna på. Danne körde några "rutan" med Gibson och det gick väldigt bra. Vi vill önska alla EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMARHELG!

Inga kommentarer: