tisdag 10 juni 2008

Helgen fram till nu

I helgen har vi tyvärr inte varit så aktiva med killarna. Det har ju varit så otroligt varmt så de har mest legat inne (där det varit svalast) och sovit. Vi själva inskaffade virke så att vi kan bygga klart staketet på framsidan. På eftermiddagen var vi iväg till sjön så att killarna skulle få simma och svalka sig lite. De gillar verkligen att bada. När Rudolf förstår att vi ska gå då går han ut i vattnet så jag fick lov att hämta honom där. Det var faktiskt väldigt varmt och skönt så jag skulle kunna ha badat också. I söndags var jag en sväng på klubben och hjälpte till med lunchen eftersom det varit uthyrt i helgen. När Danne kom och hämtade mig åkte vi och badade killarna igen. På kvällskvisten kommenderade Danne mig och Rudolf i lydnadsklass 1. Det gick verkligen över förväntan. Fritt följ var näst intill felfritt, läggandet något sakta, på inkallningen tjuvade han första gången men sedan var det väldigt bra. Ställandet var tydligen en 10a medan apporteringen gick ok, lite tugg tyvärr. Så var det då hoppet kvar. Vi har inte tränat det som lydnadsklass ett utan jag försöker få honom att hoppa ut som i 2an. Jag provade dock att sätta honom och gå runt hindret...han satt kvar och hoppade på mitt kommando men kom inte in och satte sig fot. Jag satte honom fot och sedan provade vi igen och då gick det lysande. Vi var även in och gick lite i Nynäs längs Strandvägen. Det borde man ju göra oftare. Det var så avkopplande att sitta på bänkarna och lyssna till havets brus. Igår (måndag) var vi upp en sväng på klubben. Jag körde hopp och apportering och det gick ok. Danne hade tränat lite blandad kompott och var väldigt nöjd. Även Micke kom dit och tränade lite med Kayo. Det fria följet såg riktigt bra ut...vilka svängar. Idag har vi varit på en promenad på vår grusväg. Jag hade Rudolf i flexikoppel för att träna kom med honom. När jag och han är ute själva kommer han alltid men när Gibson är med har han väldigt dålig hörsel så det är något vi verkligen måste träna på så att vi kan ha dem lösa tillsammans. Det gick ok så det är bara att träna på. Just nu verkar det som om Sverige kommer vinna över Grekland. HEJJA SVERIGE!!

Inga kommentarer: