söndag 29 juni 2008

En Rudolf full av energi

Nu har det gått ca fem dagar av de 14 som Rudolf ska hålla sig lugn. Jag har fått en del kommentarer och lycka till (från Aussie-ägare). De är alla eniga att det inte kan vara så lätt att hålla en Aussie relativt lugn. Jag måste ändå säga att jag är förvånad över att det gått så bra som det gjort.




Självklart tar han varje liten chans han får att studsa eller dra en repa i trädgården så det gäller att ligga steget före.

Eftersom vi har ganska dålig fantasi köpte jag igår ett spel (problemlösning) till Rudolf. Ett sånt där man stoppar i godis och så ska han förstå hur han ska få fram det. Det tycker både han och Gibson är jätteroligt och de är duktiga på att klura.

Vi har även tränat lite passivitet medan Gibson tränar med husse och det går ganska bra. Några små pip/gnäll har det dock kommit. Han vill ju också träna (läs äta godis).

Jag har också börjat om med apporteringen (efter tips från Anette). Jag tycker det går bra (undrar om Anette också skulle tycka det?). :-) Andra moment vi också kan träna är fritt följ, ställande och läggande. Han har tyvärr börjat lägga sig på ställandet (som varit klockrent förut) men det kanske har att göra med att jag blandat dem under samma träningstillfälle.

Idag har jag anmält Rudolf och mig till en fortsättningskurs. Den börjar i slutet av augusti. Det ska bli jätteskoj att gå den och så har jag ju något rolilgt att se fram emot även när sommaren är slut.

Från imorgon har vi semester i fem veckor. Det ska bli så skönt. Kanske hinner vi uppdatera sidan men massor av nya foton mm. Själv kommer jag börja semestern med att ta hand om mig själv; ansiktsbehandling, pedikyr mm. HÄRLIGT!

Inga kommentarer: