lördag 31 maj 2008

Debut Lydnadsklass 2

Idag var det debut för Danne och Gibson i lydnadsklass 2. Själv skulle jag vara skrivare i några andra klasser. Vädret var för oss människor helt fantastiskt med sol och klarblå himmel men för hundarna desto jobbigare. Gibson är väldigt värmekänslig så det skulle bli intressant att se hur det skulle gå.

Danne drog startnr 2. Först ut var såklart platsliggningen, 3 minuter där förarna går och gömmer sig. Tyvärr kunde jag inte se så mycket eftersom jag var skrivare men jag sneglade då och då och det såg ju jättebra ut. Gibson låg och låg och låg och gick upp.....och lekte....igen... SUCK!

Fick efteråt höra att tiken han låg bredvid hade spanat in honom hela tiden. Gibson legat jättebra och inte tittat åt tiken men när han lade sig tillrätta efter ca 2 min vände han huvudet åt hennes håll och då var det kört. Danne blev såklart jätteirriterad och bröt tävlingen. Om man ska se något possitivt i det var att Gibson faktiskt kom tillbaka direkt när Danne ropade och han visste ju så väl att han gjort fel. Förhoppningsvis kommer han ihåg det till nästa tävling.

När tävlingen var slut skulle killarna få bada. Rudolf har ju bara badat en gång förut och då var han både nyfiken och skeptisk. Efter idag tror jag att han gillar det. Som tur var hade Anette sin ständiga kamrat kameran med sig så här kommer en jättefin bild. Tack Anette!

Inga kommentarer: