onsdag 6 oktober 2010

Söndag, dåligt spår och agilitykurs

Jag har ju glömt att berätta att Danne mötte upp Majas nya ägare och överlämnade henne i söndags. Det var nog väldigt tur att jag inte var med för jag hade ju gråtit floder. Hon bor numer utanför Sunne och vi tror hon kommer få det toppenbra. Med andra ord så är jag (vi) kattfri för första gången på 14,5 år. Det känns skönt men fortfarande gör vi saker som om vi fortfarande hade katt (låter toadörren vara öppen eftersom kattlådan står där, stänger ytterdörren fort så att Maja inte ska springa ut mm.). Innan agilitykursen igår la jag ett spår till Rudolf på åkern hemma hos oss. Det blev inget lätt spår då de blåste väldigt mycket och så hade bonden plöjt (eller vad heter det Marie?) så det var bara torr jord. Gjorde ett appellspår med tre apporter. Rudolf zick-zackade väldigt mycket men kom fint in med både förtsta och andra apporten. Vinklarna var inte sämre än de brukar vara så det var ok med tanke på blåsten. När vi är på väg mot slutapporten blåser det förbi en påse som Rudolf såklart börjar jaga och missar därmed apporten. Hoppas det inte händer på tävling men i sånt fall kommer det ju fler. På agilitykursen igår fick vi träna på svängar och däcket. Vi introducerade även långa hoppet och platta tunneln. Det gick ganska bra men Tiffy blev väldigt trött i huvudet när vi hållit på ett tag. Hon borde nog egentligen vilat lite mer efter vallningshelgen men är det kurs så är det. I övrigt ser det ut som ett halvt bombnedslag här hemma då vi inte haft tid att städa. Jag känner att jag nog egentligen skulle behöva sova mer än 6 timmar per natt men tiden finns inte till det. Förutom det så önskar jag att oktober var slut eftersom November än så länge är helt tom i almanackan. Men....som man bäddar får man ligga. Ha en bra dag! Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Hallo där,
Förstår att du längtar till lugnare tider...ni är ju helt vilda på att gå kurs just nu. Hörde att du inte skulle träna i gruppen i morgon. Ha det så bra! /Kram från Camilla R