fredag 15 oktober 2010

Fredag igen

I veckan har det varit fullt upp (som vanligt). Tisdag var det både fortsättningskurs och agilitykurs inbokat men eftersom Danne är borta på älgjakt valde jag att gå agilitykursen med Tiffy (mer nya saker för oss). Passade på att träna lite apportering och hopp med Rudolf innan kursen och det gick bra. På kursen gick vi igenom slalom och fortsatte med hopp, tunnel och platta tunneln. När vi tränade platta tunneln senast gick det jättebra men idag var det läskigt. Skulle gissa att det berodde på att 1. Tunneln var lite frusen eller 2. Att det var ganska mörkt. Efter fikat fick hon även för sig att hon inte fick hoppa över hindren utan det tog tre kommandon innan hon hoppade. Tror att hon var trött eftersom hon normalt när vi är hemma går och sover vid 21. I onsdags hade jag tänkt att bara vara hemma men efter en titt på onsdagsvärdslistan såg jag att jag gjort fel så det var bara att åka upp till klubben där jag agerade instruktör (tillsammans med Marie och Pia). La en platsliggning med Rudolf men det gick riktigt dåligt. Han reste sig när jag gått ca 2 meter men lade sig sen igen men pep konstant. Fick dock ett tips på klickerkursen som jag ska testa. Det blir allafall ingen tävling för oss på söndag. Torsdag innebär träning med träningsgruppen. Idag kom jag, Åsa och Camilla. Polka var först ut och var piggare än på myyyyyycket länge. Det var kul att se även om orsaken till det inte var lika rolig. Orkan var helt galen men gick en ganska bra linförighet (något för långt fram dock). Gjorde än väldigt bra budföring. När det var hoppets tur gick det inte riktigt lika bra. Rudolf var väldigt taggad. Vi började med en apportering som gick VÄLDIGT bra. Galopp både ut och in. När den blev så bra så belönade jag massor och bytte moment till fritt följ. Han pep konstant, vilket han kan göra om det är för gott godis. Jag hade bara korv så jag vet inte om det berodde på det denna gång men jag har ingen bättre förklaring. Provade även hoppet och det gick sådär. Han ville tjuva på tillbakavägen. Vi avslutade där eftersom det inte kändes som någon mening att träna mer. Sist ut var Tiffy. Vi gjorde en apportering för klass 1 som gick ganska bra. Inkallningen är hon ganska bra på så den gjorde vi också. Provade även ställande och läggande under gång som vi inte är helt klara med ännu men med tydligt handtecken funkar det på båda. Efter detta gick vi in och fikade och då fick Gibson komma med in i stugan. Efter lite snack åkte vi hem. Idag är jag ledig och ska passa på att städa huset innan kvällen då några gamla kompisar till mig kommer på taco middag. Ska såklart även hinna göra massor med roliga saker med hundarna. Här hemma är det klarblå himmel och vindstilla så det blir nog en härlig dag ute med de fyrfotade sötnosarna. Kram

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Åååååh, TACO så gott! Jag kommer....

Camilla R sa...

Äsch, det var ju igår! Då var jag upptagen med att få hem Dexter. Kolla in gullungen på vår hemsida./ Kram från Camilla R