torsdag 28 oktober 2010

Bra kort träning

Ikväll åkte jag och Rudolf upp en snabbis till klubben. Vi tränade fritt följ och oj så bra han gick. Inte en enda gång tappade han positionen jag vill ha honom i. Det verkar som att vår kvällsträning på promenaderna här hemma gjort lite verkan. Gjorde även ett läggande som gick bra, inkallning med ställande gick också bra. På hopp-sitt-hopp sätter han sig väldigt snett så det är närmre för honom att springa förbi det så där har vi lite att träna på. Lånade även några koner som stog på plan och ställde upp dem till en konstigt formad ruta (rektangulär) och skickade honom på långsidan. Vi har inte tränat det på länge men Rudolf visste vad han skulle göra men hade svårt att se hela rutan tror jag då den var betydligt bredare än vanligt. Skickade även en gång på kortsidan och då gick det jättebra. Precis innan vi skulle åka hem kom en träningsgrupp och de skulle lägga platsliggning så vi fick vara med där. Rudolf fick ligga på ena kanten och idag gick det jättebra. Inga ljud eller annat dumt så det hade blivit en 10:a. Två platsliggningar hann vi med och han låg lika bra på dem båda. Jag funderade lite på det och undrar om en bidragande orsak till att han låg så bra idag var att vi redan tränat lite så att han inte är övertaggad när platsliggningen kommer? Idag fick vi till en riktigt bra träning och det tog inte mer än 40 minuter dörr till dörr. Imorgon är jag ledig så vi börjar dagen kl. 9 med vallning för Tiffy. Kram på er

Inga kommentarer: