torsdag 29 december 2011

Julhelgen är förbi och...

...inte blev det som vi tänkt. Vår tanke var att vara ute, träna hundar, ta långa promenader och bara mysa men både jag och Danne har varit småsjuka. Av de långa promenaderna blev det bara några korta eftersom vi blev helt slut. Mycket mysa har det blivit allafall och en hel del julmat.

Så här såg det ut hos oss på julafton. Lite snö hade ju varit trevligt.



På annandan vaknade jag upp till nedan. Dvs. en liggande gärdesgård. Det verkar som att det gått förbi en tromb hos oss och två av grannarna. Danne har ju länge velat ta bort den nedre delen av vår gärdesgård eftersom den lutar så mycket så nu får han som han vill. Till våren blir det staketbygge.



När Danne var på skjutbanan åkte jag ner till Alhagen och gick en härlig långsam prommenad i det fantastiska "vårvädret".



På sina ställen fanns tydliga spår av bäver.



Monica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni känner er bättre nu! Ja, vilken jädra blåst det är idag igen. Vi var på klubben och tränade lydnad idag och vi höll på att blåsa bort fullständigt. Nu finns ju ingen skog kvar heller vid klubben så nu blåser det, om möjligt, ännu mer...
Hoppas vi ses på lördag. / Kram Camilla R

Anonym sa...

Då kan vi ta varandra i hand. Jag blev sjuk på julafton och det håller i sig. Jag jobbar men det går inte fort ;-))
Ses på lördag
Kram Anette