tisdag 6 december 2011

agilityträning och fika

I söndags var det dags för agilityträning igen. Vi brukar vara många men idag blev vi endast 6 stycken. Vi byggde upp en ganska lätt bana där vi hade tunneln under A-hindret och det var tydligt att det är en grej vi alla måste träna på. De flesta hundarna föredrog att ta A-hindret trots att vi visade dem tunneln. Även Tiffy tycker A-hindret är roligast men efter att hon tagit fel hinder en gång var jag tydligare och mot slutet av träningen kom hon nog ihåg att det var tunneln hon skulle in i för då tog hon den självmant.

Efter träningen åkte jag hem och åt lunch innan jag åkte vidare till Anette för att hjälpa henne med att fixa fårhagen. När jag kommer dit har de precis blivit klara så det blev till att fika istället, himla synd.  :-)

Efter några timmars fika och snack åkte jag till affären och handlade inför bullbaket som jag sedan gjorde när jag kom hem. Bullarna blev lite tråkiga då de inte jäste så mycket men smaken är det inget fel på allafall. Resten av kvällen blev det soffhäng och mys med hundarna.

Kram

Inga kommentarer: