torsdag 8 december 2011

Snabbträning

Nu när vi städat klart huset fanns det äntligen lite tid för att åka upp till klubben och träna hund. Eftersom Tiffy löper så fick hon sitta i bilen medan Rudolf och jag tränade.

Vi började med att träna greppandet och farten in med apporten en gång och det gick väldigt bra. Gjorde hela momentet efter det och jisses sån fart han hade = jätteglad matte!

Fortsatte sedan med lite fritt följ där han ligger något för långt fram i språngmarschen. Idag provade jag att "springa på stället" och det gick faktiskt riktigt bra så det ska jag fortsätta med ett tag innan jag tar ut stegen mer och mer. Gjorde även lite kryp med godis några meter framför och det gick också ganska bra.

Något jag gjort i veckan är att sätta mål för 2012. Jag har aldrig gjort det förut så för mig är det stort. Många har sagt att jag måste ha mål men har inte känt att det är något för mig men blev peppad när jag läste en aussieägares blogg, tack Mackan! Nu är de allafall tagna (men inte huggna i sten) så jag är ett steg på väg.

Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Ja, år 2012 vill vi se dig och dina hundar mer på tävlingsbanorna! Om du har tänkt att spåra i morgon, lördag 10 dec, så kan jag meddela att vi kommer tyvärr inte. vi måste kurera oss så vi kan komma på kvällens Julfest. / Kram från Camilla R