tisdag 6 december 2011

Spår och annat

I lördags blev det endast jag och Håkan som spårade och till en början trodde jag att jag skulle bli helt själv. Jag började gå ett spår till Tiffy och då ringde Håkan och sa att han var på väg. Jag fortsatte spåret men la det till Quenya istället. När Håkan kom la han ett till Rudolf och jag ett till Tiffy.

Quenya och Tiffy var först ut att spåra. Quenya hade gått jättebra och även Tiffy gick bra. Hon blev lite störd när Quenya kom fram till slutet och Håkan jublande berömde henne men efter en liten koll så tuffade Tiffy vidare i spåret.

Även Rudolf spårade bra men har tydliga problem i vinklarna då han ringar och ringar och ringar. Första apporten stannade han till vid men plockade inte upp den. Efter ett tag nosade han som sjutton runt på ett ställe och där hade Håkan lagt ner ett gosedjur (som vi fick) som jag inte visste om och det kom Rudolf glatt in med, duktig kille! Han fortsatte spåra och kom så småning om fram till slutet och den pinnen plockade han upp. Bra spårdag för alla hundarna.

Nu var det dags för lite lunch och vila innan vi for vidare för att valla lite. Vallningen gick ok. Vi tränar mycket på att hålla avstånd och flankeringar och då främst vänster som Tiffy inte gillar men idag gick det mycket bättre än det gjort tidigare. Bara att träna vidare alltså.

När Danne kom hem (han och Gibson var på jakt) beställde vi pizza som vi åt hemma och sedan slocknade Danne i soffan medan jag tittade på tv innan även jag somnade.

/Monica

Inga kommentarer: