torsdag 29 september 2011

Lyckad onsdagsträning

Igår var det onsdagsträning på klubben vilket innebar både platsliggning och agility för Tiffy.

Efter snabbrastning körde jag ett par hopp och gissa om fröken var taggad. Ingångarna var verkligen inte bra så det får vi träna vidare på. Efter det var det dags för platsliggning. Tiffy låg på ena kanten med söta Yasper till vänster om sig. Hon låg jättebra (vred på rumpan ett par gånger) trots att Yasper tittade och viftade massor på sin svans så var hon inte intresserade av att leka med honom. Duktiga Tiffy!

Nu var det dags för agility där de andra redan byggt upp en bana och börjat med banvandringen. Banan var en hopp klass 1 som var på en tävling förra helgen. När jag gick banvandringen kändes den lite svår men efter ett par gånger var den ganska logisk. Jag hoppades att jag skulle komma ihåg hela banan när det var vår tur att springa.

På det stora hela gick det väldigt bra. Tiffy var snabb som sjutton så det är tur att hon lyssnar på mig även när hon är flera meter före. Nästa helg ska vi tävla och sen kommer vi tillbringa vintern med att träna ihop oss (och framför allt träna mig) så att vi kanske har någon chans att plocka pinnar nästa år.

Ikväll är det träning med spårgruppen och förhoppningsvis blir vi bjudna på uppflyttningsfika av någon.

/Monica

Inga kommentarer: