fredag 9 september 2011

Vecka 37

Den här veckan har Danne varit borta flera dagar så det har varit jag och hundarna hemma.

I tisdags efter jobbet la jag ett godisspår till Tiffy och hon spårade mycket bättre. Jag ska fortsätta med detta ett tag så att hon kommer på att hon ska ha nosen i backen hela tiden.

Rudolf fick ytterligare ett spår med vinklar som gick helt ok. Han svänger av åt rätt håll men måste ändå kolla av alla andra håll innan han tuffar på åt rätt håll i spåret. Farten var mycket bättre än tidigare och han har ett bra drag i linan.

Efter spåren gick vi på prommenad men det är hemskt vad det mörknar tidigt nu så efter ca 1,5 km var vi tvungna att vända. Vid tillfälle ska jag kolla hur lång denna grusväg är.

På onsdagen fick jag överta Dannes plats som onsdagsvärd eftersom han var i Borås. Som tur var var det inte jättemånga som ville ha hjälp så jag han träna med både T & R.

Torsdagskvällen fördrev jag och Tiffy med agilitykurs för Annica Aller. Det gick jättebra för oss och jag börjar bli lite bättre på handling men det är verkligen låååångt kvar. Det är ju verkligen så att "övning ger färdighet" så det är nog bara att "bita i det sura äpplet" och boka in en massa tävlingar till våren.
TACK Annica för en (som vanligt) suverän kurs.

Ikväll står gräsklippning, äppelplockning och packning på schemat. Imorgon bitti går färden mot Skutskär där det är dags för Tiffy att göra MH och på söndag blir det vallning.

Vill passa på att önska lycka till till de som ska tävla spår i helgen på klubben.

Kram
Monica

1 kommentar:

Anette sa...

Du har oxå fullt upp med både det enaa och det andra,ser jag.Måste va tråkigt för dig att Danne är borta så himla mycket.Ring om du känner dig ensam,så kan vi ses.Lycka till på MH och jag väntar med spänning på rapport. Ha en bra helg Kram