fredag 2 september 2011

I onsdags var jag uppe på klubben för att R skulle få ligga platsliggning med skott och även budföring med skott. Tyvärr blev det inga skott och vår träning blev sådär då jag snabbt var tvungen att tänka om. Körde ett par bra apporteringar och lite linförighet. Mer hann jag inte med innan agilityträningen började kl. 19.

Inte heller den gick särskilt bra då det var en klurig bana som jag inte lärde mig ordentligt. T var som vanligt väldigt duktig men i början var hon väldigt taggad och gjorde lite som hon själv ville. Antagligen för att jag visade dåligt vad jag ville.

Torsdagsträning med gruppen blev jag, och Åsa x 2. R fick ligga platsliggning som gick bra. Någon apportering med kommendering blev det med blandat resultat. Inkallning som gick bra och kryp som gick ok. Blev kommenderad i linförigheten också och det var blandade resultat. Det han börjat göra är att ligga väldigt långt fram i språngmarsch så det måste vi jobba bort med början ikväll.

T fick även hon ligga platsliggning och det gick bra. Gjorde några hopp med bra resultat och även inkallning och apportering (både kl 1 och appell) som gick helt ok.

Jag måste verkligen göra en ordentlig träningsplanering så att jag har koll på vad vi ska göra samt att resultatet kanske blir bättre så att vi så småningom kan komma ut och tävla.

I helgen blir det MH och agility för hela slanten.

Kram
M & R & T

Inga kommentarer: