tisdag 1 februari 2011

Helguppdatering

Lördag Efter frukost begav jag mig till gymmet och tränade styrketräning en timme. Det är väääldigt länge sedan då tiden sällan räcker till (eller är planeringen dålig kanske). Efter träningen gick jag, Rudolf och Tiffy på en promenad vid vattnet i det härliga vädret. När vi kom tillbaks till bilen visade det sig att vi varit ute 1,5 timme. Åkte hem för en snabb lunch och dusch innan det bar iväg till ÖB för att inhandla lite saker till klubbens 70-års fest. Dagen gick fort och kvällen skulle tillbringas hos Camilla och Micke tillsammans med stora delar av spårgruppen. Vi åt tacobuffe och hade det roligt. Självklart blev det mycket hundprat, bl a annat om hur vi ska komma framåt i vår träning. Rätt var det var var klockan 00.46 och det var dags att åka hem. Tack för en väldigt trevlig kväll! Söndag Söndagsmorgonen innebär som tidigare ridhusträning, dvs agility. För första gången hade jag en plan och den gick ut på att träna slalom och gungan. De det inte var så många där byggde vi endast två banor mot annars tre. Vi började med slalomträningen och fick tipset att jag skulle belöna med leksak istället för godis. Detta beroende på att hon söker min hand och ögonkontakt så mycket när jag belönar med godis. Leksaken kan jag ju slänga framför henne så att hon får drivet framåt hela tiden. Det gick väldigt bra och oj vad hon kampade med de nyinköpta kampkorvarna. Vi körde delar av banan någon gång men koncentrerade oss på slalomen. När vi bytte bana började vi med gungan och med kampkorvarna som belöning gick det väldigt bra. Jag skulle tro att hon inte kommer tycka den är läskig alls nästa söndag. Denna banan som var agilitybanan körde vi flera gånger och det gick bra. Hon är riktigt duktig och jag börjar lära mig lite också. Efter träningen åkte vi hem och vilade lite innan lunchen och promenaden i det härliga vädret. På eftermiddagen var jag hem till Anette och Magnus för att träffa Anettes nya lilla stjärnskott Okey. Han var så söt (men det är ju alla valpar) och ganska kaxig mot Mexx. De kommer nog bli bästa kompisar när han växer upp. Det var kul att träffa honom och jag ska se till att det blir en hel del valpgos framöver. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du kom över och hälsade på lilla Okey.
Tack så hjärtligt för osten och oljan
Kram Anette