söndag 13 februari 2011

En till helg är snart över

Igår hade vi träning med spårgruppen. Det var riktigt kallt ute så att det bet i kinderna men skam den som ger sig.
Medan några vallade en uppletanderut passade jag och Micke på att lägga en platsliggning med Emil och Tiffy. Eftersom det var så kallt och även första gången med "okänd hund"så låg de inte så länge. Tiffy var allafall jätteduktig och låg kvar. Duktig tjej.
Uppletandet gick bra för de flesta hundarna men Tiffy visste inte vad hon skulle göra eller så var det för mycket spring i benen.
Några bilder:
Orkan på väg till Camilla med funnet föremål.
Emil har hittat ett föremål men har lite för roligt för att springa till Micke. Med lite lock och rop var det däremot inga problem.
Rudolf har hittat korvarna...
...och Gibson också
Kayo var pigg och hittade snabbt bitstocken
Och så var det då Tiffy som hittade föremål men inte kom ihåg att springa till mig med dem. Här passar hon på att visa upp det nya balettsteget "bakbenskors".
Efter träningen åkte vi till Rökeriet för att köpa deras aioli. Dessa änder låg mitt på parkeringen och ville ogärna flytta på sig. Däremot var de mer än gärna med på kort.
Söndagen började som vanligt med agilityträning i ridhuset mellan 8-10. Gibson och Rudolf fick stanna hemma själva. Då det var kallt ute även idag så ville jag inte att de skulle ligga i bilen och frysa.
Agilityn gick sådär. Idag hade jag svårt att placera mig rätt och Tiffy följde mig inte alls utan tyckte oftast att hon kunde bättre själv. Vi tränade på gungan ganska mycket och det börjar gå ganska bra. Hon tycker fortfarande att den är lite läskig men med godis löser man det mesta.
Fort fort hem efter träningen för att ta killarna på en kort promenad innan det blev rökta räkor och aioli till lunch.
Snart blir det en långpromenad i det soliga vädret men först ska jag ta fram almanackan och kolla vad vi ska roa oss med i vår/sommar. Tyvärr växer inte pengar på träd (om ni inte redan visste det) så jag kan inte vara med på allt roligt som händer. Det blir till att planera och boka in de riktigt bra sakerna. Middag med valpgos blir det sen hos A & M.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo där,
Så fina bilderna blev - jag snodde några till vår sida. Ha en bra arbetsvecka. / Kram från Camilla R