söndag 6 februari 2011

Ytterligare en helg till ända

Lördagen började med lite lydnadsträning tillsammans med Åsa, Polka och Aivan. Rudolf fick träna lite apportering. Jag skulle vilja ha mycket bättre fart och få till så att han tycker att apporteringen är det roligaste som finns. Några tips? Vi gjorde även några inkallningar med kommendering men med kamp som avslut istället för ingången. Han har en väldigt bra fart så nu måste jag bara lära honom att jag inte är en stoppkloss. När det var Tiffys tur fick Åsa agera tävlingsledare och ropa igenom hela lkl 1. Vi har ju inte tränat särskilt mycket så jag hade inga förväntningar. Det gick förvånansvärt men vi är långt ifrån klara. Tandvisningen som jag helt glömt bort gick väldigt bra. Linförigheten gick bra bitvis trots att vi inte tränat på det. :-) Läggande under gång är helt ok och inkallningen också. Ställandet gick också bra. Trots att det kom en hund gående mot henne när hon ställt sig så stod hon kvar. Tror dock att hon tog något steg vid ställandet. Apporteringen är hon riktigt duktig på så det ska jag försöka bibehålla. Efter träningen gick vi en liten prommenad tillsammans så att de fick busa av sig lite. Efter lunchen fixade jag inför klubbens årsmöte och 70-års fest som var på kvällen så det var lite stressigt. Festen avlöpte väl och just efter 01.00 körde jag iväg de sista personerna så att jag fick åka hem och sova eftersom det var agilityträning kl. 08.00, precis som vanligt. Tack alla för en trevlig kväll! Söndag morgon väckte Tiffy mig kl. 06.00 (efter ca 4 timmars sömn). Då agilityträningen börjar kl. 08.00 fick hon frukost och sen gick vi upp och vilade lite innan klockan ringde 45 minuter senare. På agilityträningen gick det ok. Det var idag tre snabba banor där vi förare var tvugna att springa fort och ganska mycket. Det gick inte riktigt lika bra som det brukar och jag vet inte om det berodde på Tiffy, mig eller kanske vi båda var lite sega. När vi kom hem vid 10.30 åt jag mellanmål och sen Tog jag med mig Rudolf och åkte upp till klubben med lite grejer från festen. Då vädret var helt fantastiskt passade jag på att ta en härlig promenad med honom också, vilket blev ca 2 timmar och lite foton. Det är helt otroligt vilken blå himmel det var på sina ställen.
Väl hemma igen blev det lunch och vila i soffan för oss alla. Resten av dagen har varit lugn och skön. Kram