onsdag 9 februari 2011

Snabbträning

Igår direkt när jag kom hem passade jag på att träna hundarna lite. De hundar som inte skulle tränas fick under tiden ligga plats. Gibson var först ut och vi fortsatte krypträningen. Han har så bråttom att komma framåt så det kommer bli jobbigt att få honom att krypa ordentligt. Här gäller det att börja om från början så det gjorde jag igår. Det blir till att nöta, nöta, nöta. Jag tog även fram metallapporten och tränade lite håll fast. När det var Rudolfs tur tog jag fram träapporten och gick ut och gjorde två riktigt bra apporteringar med fart både ut och in. Väl inne fick även han träna på att hålla fast metallen och även fjärren för lydnadsklass 3. Det gick väldigt bra med båda. Sist ut var Tiffy där jag började med apporteringen för lkl 1. Den börjar hon bli riktigt bra på så jag gick ut och provade att kasta apporten även till henne. Detta har vi inte gjort tidigare så det var kul att se att hon hade bra fart både ut och in. Då vi inte tränat på ingångar (med apport) än så var jag nöjd över att hon hämtar apporten och kommer till mig för avlämning. Tränade även lite sitt och ligg med henne. Läggandet har blivit lite snabbare nu så det känns kul. /Monica & resten

2 kommentarer:

Camilla R sa...

Duktig du är som tränar! Jag har också tränat liiite grann inne, men med huset fullt av hundar så är vi instängda i köket - vilket inte ger mycket utrymme för några större utsvävningar - och då blir det ju inte så mycket övningar som kan utföras.

Jo du, min Mamma ska hälsa på oss i helgen så det är bästa att jag inte lovar att komma på träningen, måste rå om henne. / Kram från Camilla R

Anette sa...

Duktiga ni är som tränar.
Är det någon tävling inplanerad snart??
Ha det så gott
Kram