måndag 21 februari 2011

Helgen som gått

Fredag Då vi inte orkade laga mat efter en hel veckas jobb lurade vi med Jimmy och Helen till Thairestaurangen. Som vanligt var det jättegott och fredagen till ära avslutade vi med att dela på en bananpankaka med glass. Mums! Lördag Lördagen började lugnt för mig eftersom träningsgruppen skulle träna först 11.30. Danne och Gibson däremot blev upphämtade av A-S just före 8 då de skulle bege sig till kursen de går. Med -20 grader gällde det för dem att klä sig ordentligt. Vid 9 ringde Danne och meddelade att de var på väg tillbaks då det var -26 där kursen skulle vara. När han och Gibson kom tillbaks gick vi på en kort promenad i kylan innan vi åkte till klubben för träning. Vi som trotsade kylan och kom till träningen var jag, Danne, Micke och Camilla. Vi började med en platsliggning med Emil, Rudolf och Orkan. Jag vill ju att Rudolf ska lägga ner hakan i marken och det gick bra så länge som jag stod ca 2-3 meter från honom. Nu kommer jag börja med det och sakta backa längre och längre bort. Efter platsliggningen var Emil och Micke var först ut och sen blev det jag och Tiffy. Vi körde, apportering (som går rätt bra), tandvisning där först Camilla kollade och sedan Micke. När Camilla skulle kolla slängde hon sig på rygg (Tiffy alltså) men när jag satte henne igen gick det bra. Ställande under gång gick ok men vi måste träna vidare på det då hon tar några steg vid ställandet och även när jag vänt mig om. Inkallning helt ok, läggande under gång också helt ok. Härefter blev det Rudolfs tur att drillas. Vi började med en apportering där han började med att tjuva så det var bara för mig att sätta honom igen och gå och hämta apportbocken. På försök nr. 2 satt han kvar bra, sprang ut och när han greppade apporten tog jag fram kampen vilket gjorde att han sprang tillbaka. Eftersom det blev väldigt lyckat nöjde jag mig med denna enda gång. Vi fortsatte med fritt följ som Camilla kommenderade. Det visade sig att jag går stelt och konstigt. Lite berodde på att det var ganska halt men tyvärr kan jag inte skylla allt på det. Både Danne och Micke berättade att jag går med vänster axel vriden något bak och för att kompensera vrider jag huvudet åt höger. Tänk vad kroppen kan luras. Det blir till att träna att gå med raka axlar och huvudet rakt fram. Efter träningen var det Skärgårdscupsmöte. Det kom en del folk men det hade varit kul om det varit fler.. Då vi skulle till min bror på middag åkte vi innan mötet var helt slut. Till middag hade vi redan tidigare bestämt att vi skulle äta pizza från ett väldigt bra ställe men jag blev faktiskt lite besviken. Det smakade inte alls så gott som jag hade föreställt mig. Efter några timmars trevlig närvaro åkte vi hem. Jag och Tiffy hade ju träningstävling i agility på söndagen. Söndag Då termometern visade -25,6 grader bestämde jag att vi inte skulle åka på träningstävlingen, vilket skulle visa sig vara tur. Istället blev det frukost och läsa hundsport innan de andra gick upp. Danne var ansvarig på skjutbanan och när han skulle åka visade sig att det var punktering på ett däck. Det var ju tur att jag inte åkte på träningstävlingen för jag hade säkert inte kollat det innan jag åkt. Ingen av hundarna var särskilt sugen på att gå ut då de krampade i tassarna på dem så istället städade jag lite och när temperaturen gått upp lite gick jag ut och skottade av altanen och hundarna röjde runt lite (utom Gibson som bara kissade och sen ville gå in igen). Efter lunch hade det blivit betydligt varmare så då tog vi en prommenad på åkern. Det är så härligt att se alla hundar springa som galningar och busa i snön. Det blev en knapp timmes pulsande i snön så vi var rätt nöjda allihop när vi kom in. Efter lite vila blev det lite inomhusträning och sen mer vila. Ha en bra vecka. Snart är det fredag igen. Kram

Inga kommentarer: