torsdag 24 februari 2011

Nu har även vi....

...bokat biljetter till Cesar Millan Live på Hovet. Det ska bli intressant att se och höra vad han har att bjuda på. Vi hade inte tänkt gå men tänkte sen att man kanske skulle ångra sig så vi beställde. :-) Igår på kvällen var jag ut och åt Thai med en gammal arbetskollega. Vi var på en jättetrevlig restaurang där vi fick med oss receptet på deras superduper goda cocoscreme som de hade i bananpannkakan. Hur många restauranger skulle göra så? I helgen ska jag testa att göra den och hoppas att jag kan få till den minst lika bra. När jag kom hem passade jag på att träna lite med Tiffy och Rudolf. Rudolf fick nöta vidare på krypet. Idag provade jag att lägga belöning bakom honom och det funkade helt ok. Tränade även lite greppande i apporteringen. Här la jag godis ca 50 cm bakom apporten och satte honom 1,5 meter framför. Det tog lite tid innan han förstod att han inte fick ta godiset förrän han greppat apporten. Jag ska prova det här några dagar och sedan utvärdera. Tiffy fick träna vidare på fotingångar, vänster- och högervändning. Det börjar arta sig riktigt bra och de flesta gånger hittar hon en perfekt position. Gjorde även några lkl1 apporteringar som gick bra. Snart är det helg och med det förhoppningsvis bättre väder. Helgen ser ut att bjuda på träning med spårgruppen, middag, agility och 75-års kalas. Kram

1 kommentar:

Anette sa...

Trevlig helg på er
Kram Anette