måndag 3 maj 2010

Byte av trasig möbel och hundträning

Eftersom Danne skulle in mot stan så föll det på hans lott att byta den trasiga bänken. Jag lade fram kvitton på bordet (så att de inte skulle glömmas hemma) och gick sedan upp och borstade tänderna medan Danne och Gibson var på cykeltur. När jag kommer ner efter några minuter var det väldigt tyst (inte bra) och jag undrade vad Tiffy nu gjort (favoriten är att äta ur katttoan)... Den hade hon låtit bli den här gången men däremot hade hon hämtat kvittot som låg på bordet och det var nu i 1000 bitar! JÄKLA HUND!!!!! Ringde butiken och kollade så att det gick att byta en trasig möbel och det skulle gå bra... Var tvungen att även fråga om kvittot... "Sen var det en sak till...kvittot har vår hund ätit upp så det är i en massa bitar. Tjejen i andra änden kom ihåg oss från i torsdags men sa att hon måste ha kvittonummer för att kunna göra returen i kassan. Jag berättade att Danne skulle komma in med kvittot och byta lite senare under dagen. När samtalet var slut började jag försiktigt släta ut de blöta kvittobitarna och döm om min förvåning när enda lite stora biten var just den med kvittonumret på. Jag stoppade kvittot i en plastpåse och gav till Danne. Väl i butiken hade de fått sig ett gott skratt när Danne tog fram påsen och hällde ut kvittot. ********************************************************* Jag, Rudolf och Tiffy passade under tiden på att träffa Åsa och Polka för att lägga spår och träna lite lydnad. Medan spåret la till sig åkte vi till klubben och tränade där. Det gick ok och jag fick massor med träningslust och tips av Åsa (tack). Nu ska jag verkligen planera inför varje träning så att det blir kvalitet i träningen. M & R & T

Inga kommentarer: