onsdag 26 maj 2010

Onsdagsträning

Idag var det onsdagsträning på klubben. Dessvärre var det ingen onsdagsvärd uppsatt på listan så det var bara att agera värd och fixa med platsliggning mm. Det var inte så många som kom (vilket var skönt för mig) men jag hoppas att de som kom var nöjda med kvällen allafall. När den "allmänna" träningen var slut fick Tiffy träna lite. Idag blev det budföring (till K-Å som hon inte sprungit till förut) som gick ganska bra. Vi har ju inga ingångar än men det kommer väl så småning om. Hon fick också hoppa över hinder (som hon verkar tycka är JÄTTE ROLIGT) och nu är jag rätt säker på att hon kan kommandot "hopp". Vi gjorde även några inkallningar där jag lämnade henne sittande och gick bort ca 20 meter. Hon sitter kvar så fint tills jag ropar. Till sist tränade vi även lite "platsliggning". Även här ligger on kvar väldigt bra men jag står väldigt nära. Efter detta fick hon gå in i klubbstugan till Danne och Gibson som var där och fikade. Nu var det Rudolfs tur. Vi tränade mycket fritt följ ikväll. Det har vi inte gjort på väldigt länge så vi har tappat positionen lite. Vi gick och gick och gick och till slut kom vi in i det fina fria följ vi egentligen har. Vi tränade även lite hopp, där han idag hoppade ut några meter från hindret (istället för att sätta sig precis på andra sidan), läggande under gång (som han inte kunde på träningstävlingen) och inkallning både med och utan ställande. Efter detta blev det en promenad hem med husse och Gibson medan jag och Tiffy tog bilen. Imorgon är det träning med spårgruppen och jag ser fram emot uppflyttnings fikat som Camilla ska bjuda på. Kram och sov gott!

Inga kommentarer: