torsdag 29 april 2010

Imorgon är det fredag igen...

och jag är ledig. :-) I lördags var det tävlingar på klubben och jag var sekreterare. Det var väldigt få anmälda så det gick väldigt fort. Efter tävlingen lyckades vi hinna med en platsliggning med Rudolf, Orkan och Polka (som gick bra) innan det bar av hemmåt för en dusch och sedan vidare till Globen och Bounce. Det var som väntat väldigt bra och såklart fällde jag några tårar. På kvällen kom Dannes bror och fru och hälsade på innan de gav sig av till USA på bröllopsresa. På söndagen var det tävlingar igen och Danne var tävlingsledare. Den här gången gick tävlingarna om möjligt ännu snabbare så vi var hemma redan före lunch. Jag kände mig jättetrött så jag la mig i soffan och vilade lite men kände mig inte piggare efter det ändå. Våra gäster lagade middag och sedan gick vi ut på en prommenad med hundarna medan Danne spelade innebandy. Vartefter kvällen led mådde jag bara sämre och sämre och det visade sig att jag hade 39 graders feber. Inget jobb på varken måndagen eller tisdagen. I onsdags (igår) var vi på onsdagsträningen och tränade platsliggning med Rudolf. Han låg bredvid hundar han aldrig träffat förut och var lite nyfiken men jag sade åt honom varje gång han tittade dit. Han såg inte orolig ut och rörde sig inte så jag är väldigt nöjd med honom. Nu gäller det att skynda långsamt. Även Tiffy fick prova en platsliggning (hennes första och det är inget vi börjat träna på) tillsammans med Orkan. Det gick ganska bra men jag måste lära henne att ligga kvar när jag är på väg tillbaka och ska belöna. Ikväll har det varit kurs. Det var nära att jag glömde bort den. Vi var och handlade nya hallmöbler och på väg hem kom jag på att jag inom en timme skulle vara på kurs. Som tur var hann jag och hade lite marginal tom. På kursen gick vi igenom NEJ träning och plockaövning. Tiffy skötte sig bra. Nu gäller det bara att fortsätta träna på det med henne och även med Rudolf och Gibson. Imorgon ska vi spåra och träna lite annat. Måste även åka och byta en del av det vi köpte idag då det var trasigt....typiskt. Ha en härlig helg! Kram Monica, Rudolf och Tiffy

1 kommentar:

carina sa...

Vad roligt att det går framåt med Rudolfs platsliggning!
/C