onsdag 5 maj 2010

Kort uppdatering

Lördagen tillbringades i Strängnäs där vi tittade och hejjade på alla de Nynäsare som tävlade bruks. Vädret var perfekt hundväder men kunde varit lite varmare för oss människor.
GRATTIS till Robban som blev DM mästare i sök. Annika var nära att bli det i spår men kom på en fin andra plats. Som lag VANN Nynäshamn. I laget ingick: Robban, Annika och Birgitta/Bosse. GRATTIS vad ni är bra!
Söndagen blev den stora fixar dagen med målning av hall högst upp på schemat. Det blev så snyggt och en väldigt stor skillnad så vi är super nöjda. Nu har vi "lerfärg" istället för vit tapet. Mycket bättre när man har hund!
Måndagen var jobbdag (såklart) och på kvällen var det kursdags igen. Den här gången fick vi träna på inkallning, ingångar och "fot-sittande". För vår del var hoppet det svåraste då Tiffy är lite svårflirtad men mot slutet verkade hon tycka det var riktigt skoj. Vi avslutade med en platsliggning som gick bra för alla (vad jag kunde se).
Tisdagen åkte Danne och Gibson till Umeå och lämnade oss andra hemma.
En sak som hände på måndagskvällen var att vi fick hem "Linas matkasse". Det är fler på jobbet som har det och är nöjda så vi tänkte att vi skulle prova eftersom vi är dåliga på att komma på vad vi ska äta och handla mat.
För er som inte vet vad det är så är det så att man får hem råvaror och recept för 5 dagar som ska räcka till 4 personer. Jag lagade kyckling med sötsur sås och det blev riktigt gott.
Lite hemmaträning blev det också. Rudolf fick träna rutan, metallapporten och hopp-sitt. När det var Tiffys tur att träna fick Rudolf ligga plats. Tiffy fick träna på hopp och apportering (både metall och trä). Det gick rätt bra för båda. Maten serverades utslängd på gräset så efter det var båda mer än nöjda.
Onsdagen var massagedag på jobbet. Jag har till och från haft ont i hälsenan sedan höstat och efter fredagens joggingtur hade jag väldigt ont. Det blev inte bättre av att jag sprang till bussen igår em. Dommen jag fick från vår naprapat var att jag troligen haft av några trådar i hälsenan (och jag skulle vara glad att den inte gått av helt) så nu är det så mycket vila som möjligt i några dagar (inga långpromenader med andra ord).
Vi var uppe på onsdagsträningen ikväll där Rudolf fick träna platsliggning och sittande i grupp. Båda går framåt. Tiffy fick träna inkallning och kontakt. Även ikväll fick de middagen ute på gräset.
Min middag för kvällen "från Linas matkasse" var: Stekt koljafilé med serrano chips, sparris, koktpotatis och citron- och dill dressing. Riktigt gott var det!
Imorgon är det torsdag igen och en ny kursgång. Hoppas jag hinner göra läxan innan dess.
Kram på er alla!

Inga kommentarer: