tisdag 11 maj 2010

Måndagsträning

Igår kväll hade jag stämt träff med Camilla och Orkan för att träna lite. Danne lekte och tränade lite med Rudolf medan jag rastade Tiffy. Vi började sedan med platsliggning där både Orkan och Tiffy låg bra (nästan 3 min) även fast det hände roliga saker agilityplan. Duktiga hundar! Efter det tränade vi på tandvisning. Det måste vi jobba vidare på för Tiffy vill väldigt gärna fram och hälsa. Som tur var blev det bättre och bättre för varje gång. Även Orkan fick träna på att visa tänderna. Nästa moment var budföring. Vi började med Orkan så Tiffy satte jag fast i stegen. Hon var jätteduktig och satt tyst och tittade på. Det var en himla fart på Orkan och det dundrade i marken när han kom farande. Lite hjälp in vid sidan fick han men annars fixade han allt galant. När det var Tiffys tur sprang hon gärna till Camilla och ville nästan stanna kvar där också men efter att jag ropat på henne en gång kom hon farande till mig. Hon fick sen springa tillbaks till Camilla och gjorde det lika snabbt den gången. På vägen till bilen fick hon springa genom en tunnel några gånger och det var inga problem. Rudolf fick träna på apportering. Han har inte så bra fart så jag ville få upp den. Jag började med att kampa med honom lite och triggade honom på kamptrasan. Efter det satte jag honom fot och gick och la apportbocken ca 5 meter framför och fortsatte själv bort ca 10 meter. Jag ställde mig med kamptrasan synlig och kommenderade apport. Kan man tänka sig...han galopperade ut till apporten, plockar upp den och galopperar mot mig. Gjorde detta några gånger innan jag provade ett färdigt moment. Om han gjorde rätt...JAPP! Ett himla bra träningspass fick vi till igår så nu ska jag verkligen börja planera mina träningar för det ger ju väldigt mycket bättre resultat. He en härlig dag i solen. /Monica

Inga kommentarer: