torsdag 13 maj 2010

Träningstävling och annat

I går var det träningstävling på klubben där jag anmält mig och Rudolf till Lkl 2. Uppvärmingen var inte optimal då jag kom hem kl. 17.45 för att byta kläder innan samlingen kl. 18. Vi låg platsliggningen för Lkl 1 och det gick bra. När det sedan var dags för lydnaden var han inte med alls. På tex. läggandet (som alltid är en 10) fortsatte han att gå fot med mig så där blev det dk. Så fortsatte det på alla moment. Det var en ny och nyttig erfarenhet för mig. Nu blir det till att fundera ut hur jag ska lösa det om det skulle hända på tävling. En annan inte så rolig sak är att Tiffy verkar vara skottberörd. Det syntes tydligt när de hade platsliggning med skott. Även här blev jag förvånad då vi bor nära en skjutbana och aldrig sett reaktioner på henne förut. Jag hoppas att det är åldern som spökar men ska verkligen tänka mig för nu. Efter träningstävlingen bjöd jag hem mig själv till Anette och Magnus på hemmagjord pizza. Det var jättegott och det blev såklart en massa hundsnack. TACK för maten! I morse tog jag och Rudolf en liten cykeltur. Eftersom min hälsena är trasig fick han stå ut med cykel. Vi cyklade inte så långt (ca 1 km) men det gick faktiskt jättebra. Även Gibson fick sig en tur och då en längre. Efter cykelturen har delar av spårgruppen tränat lydnad. Rudolf fick ligga platsliggning och träna lite rutan. Han var lite seg vilket kanske har med cykelturen och det kvava vädret att göra. Tiffy fick träna på tandvisning, hopp och inkallning. Vi kampade även lite. Hon är inte så kampvillig med mig så det måste vi träna upp. Efter träningen blev det såklart fika. Tur att vi var så aktiva på morgon / fm för nu vräker regnet ner så det känns skönt att sitta inne. Imorgon är det fredag och jag är ledig. Härligt med långhelg! :-) Kram på er alla! /M

Inga kommentarer: