lördag 10 april 2010

Bra dag

Vilken bra hunddag det har varit så här långt.
Började dagen med att åka till Anette för att hjälpa henne klippa klövarna på fåren.
Efter lite snack tog jag ut Rudolf och Tiffy för att rasta dem och gick längs vägen mot vattnet. När vi är nästan framme vid vattnet ser Tiffy fåglar därute och vips studsade hon ut i vattnet. Som tur är lyssnar hon oftast när man ropar och vände om.
Efter rastningen var det dags för klippning. Dessvärre var klipparen trasig så det gick inte att klippa. Istället tog jag med Tiffy till hagen. Hon hjälpte till att ta ut fåren ur huset och började tända till lite på dem. Även Rudolf fick komma ut i hagen men han var inte alls lika intresserad av dem. Han tyckte bajset var mycket mer intressant. USCH!
Nu ville Mexx leka med Tiffy och oj vad de sprang runt runt runt. Tiffy är sjukt snabb (som en Formel 1 bil) så hon hade inte så stora problem att springa ifrån Mexx. Mexx var mest intresserad av att lukta Tiffy i baken så jag undrar om det inte är ett löp på gång. Läskigt...det är vårt första...
Nu var det dags för lunch och som alltid var det fantastiskt gott. TACK Anette.
Efter lunchen åkte jag hem och lämnade hundarna för att bege mig till ICA och lämna in travkupongen...om jag har tur vinner jag så håll tummarna.
Efter en liten middagslur åkte vi till klubben och promenerade på skogsvägen. Där finns en massa stora stenar och omkull fallna träd så jag passade på att träna lite balans-, hoppa upp-, hoppa över- och krypa under-övningar. Tiffy har varit väldigt skeptisk till detta men med Rudolfs hjälp fixade vi allt. Nu hoppar hon gärna upp på stora stenar och sätter sig, balanserar på stockar, kryper under och hoppar över.
När vi kom tillbaka till klubben passade jag på att gå in på appellplan. Vi har inte tränat något alls under vintern så det var lite spännande att se hur det skulle gå. Rudolf fick träna hopp-sitt-hopp och det funkar men han hoppar inte ut tillräckligt långt. Testade även slalom med honom och det kommer han ihåg ganska bra. Rudolf blev överlycklig när han såg tunnlarna och sprang dit men de gick inte att springa igenom så jag tror han blev lite besviken.
Testade lite slalom med Tiffy också (första gången) och det kommer nog gå bra om vi tränar det. Hon fick också hoppa över hindret (Danne sagt att hon tycker det är läskigt). Det gick bra men kommer nog krävas massor med träning.
En härlig och bra hunddag har vi haft alltså!
Jag vill passa på att skicka en hälsning till Tiffys mamma Libby som precis fått valpar. Nu är Tiffy storasyster.
Ha en härlig kväll!
Kram
Monica, Rudolf och Tiffy

Inga kommentarer: