torsdag 8 april 2010

Ibland (läs ganska ofta) blir det inte som planerat

Planen för kvällen var att fixa middag, träna lite hund och framför allt träna själv men så blev det såklart inte. När jag kom till Gärdets T-bana just efter 16.00 misstänkte jag ganska snabbt att det var stopp i trafiken eftersom det var ca 50 meters busskö. Lite smart som man är (ibland) gick jag tillbaks en busshållplats så att jag skulle komma med nästa buss. Det var fler som tänkt som jag men inte så himla många. Efter mycket trafik och trängsel kom jag fram till Vasagatan ca 17.10. Gissa om jag hade tur med tåget för bara någon minut efter att jag kommit upp på tågperrongen kom tåget mot V-H in och just det tåget hade anslutning till Nynäs. Danne hämtade mig vid tåget och vi kom hem ca 18.50. Det var den kvällen det. Ingen träning för mig själv men lite klickerträning för både Tiffy och Rudolf. Jag beställde en 7 dagars introduktionskurs från Canis (gratis) via mail som jag ska gå igenom. Igår och idag har jag lärt in nostarget. Jag har tidigare tränat in Rudolf på det och han kom ihåg exakt vad han skulle göra. Imorgon tror jag det är dags för tasstarget. Annars har det inte hänt så mycket. Fredag imorgon igen. :-) Om någon vill ha ett boktips kan jag verkligen rekomendera Patricia Cornwell och hennes serie om rättsläkaren Kay Scarpetta. Himla bra böcker. Sov gott!

Inga kommentarer: