söndag 18 april 2010

I veckan som gått har det inte hänt så värst mycket men när sedan helgen kom så hände allt på en gång... Efter att jag slängt i mig middagen i fredags åkte jag hem till Anette för att hjälpa henne att hålla fåren så hon kunde klippa klövarna. Denna gång höll vi till inne i fårhuset så det blev lite svårare att hitta något att hålla sig fast i. Vissa av fåren är så stora så det blir nästan som rodeo. Vid ett tillfälle blev det tom det då fåret var vilt som sjutton men jag lyckades sitta kvar. I lördags gick vi upp vid 7 och tog oss en morgonpromenad. Kl. 10 började jag och Tiffy på grundkursen. Tyvärr kunde vi inte vara med så länge men vi var med på presentationen av kursen och deltagarna och fick först av alla göra de "tester" som instruktörerna bestämt. Det gick bra för oss trots att vi knappt tränat något alls. Jag hade hoppats att få träffa Åsa och Milou men de var sjuka så det får bli en annan gång. Efter ca 1,5 timme åkte vi hem för att dressa om till bröllopet vi skulle på i Örebro. Det var i Rådhuset och den kortaste vigelakt jag varit med om och då var detta ändå den långa. Båda sa JA så nu är de man och fru. GRATTIS! Idag tog vi en morgonprommenad upp till bommen (vid klubben) och körde några uppletanden. Det gick väl sådär men skam den som ger sig. När vi kom hem blev det frukost både för två och fyrbenta. Resten av dagen har tillbringats ute i trädgården med framplockning av utemöbler, blomplantering, trädbeskärning, upprensning i rabatter, sådd av frön och träning och lek med hundarna. En härlig söndag med andra ord. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram

3 kommentarer:

Camilla R sa...

Hallo i stugen,
Så roligt att få läsa lite nytt här. Ni verkar ha haft en skön helg. Ha det så bra! // Kram Camilla R

carina sa...

Härlig helg ni haft med lite av varje. Nu har vi också kommit igång med träning det känns roligt igen när man inte fryser fingrarna av sig. Den skrikande damen höll tyst igår under lydnadsträningen hon hade väl ont i halsen eller nåt kan jag tro.../C&O&D

Ann-Kristiina sa...

Ni kunde ju ha kommit förbi på en fika vetja när ni enda va i stan!Hade ju nybakade bullar i kylen t.om! =o).Tänk att t.o.m Jonas blivit vuxen ;o) -hälsa han ett stort grattis från mig!