torsdag 22 april 2010

Blandat

Igår var det träningstävling på klubben. Jag hade anmält mig och Rudolf till Appelllydnaden men eftersom det snöregnade så beslutade jag att stryka oss. Vi har inte tränat särskilt mycket och det kändes taskigt att starta i det dåliga vädret. Istället hjälpte jag till med div. saker. Trots vädret var det ganska många som var med så det var jätteskoj. Ikväll var det kursgång 2 på grundkursen som jag går med Tiffy. Vi tränade idag på att möta människor och senare även möta hundar. Tiffy har väldigt svårt att sitta när vi möter en människa då hon vill dit och hälsa direkt. Det gick ändå rätt bra. Jag måste bara se till att jag är konsekvent och fortsätter med det vi började på ikväll. Hundmötet gick väldigt bra då hon inte var särskilt intresserad av den andra hunden. Hon hade bara ögon för Milou som var där idag. Det var kul att se att de båda kände igen varandra eftersom det var så länge sedan de träffades nu. Milou har blivit jättestor men är fortfarande lika söt och "björnig" I helgen är det tävlingar på klubben som jag ska hjälpa till på och så ska jag till globen på lördag och kolla på Bounce. Det ska bli riktigt roligt. Vi är 10 gamla kompisar som ska gå och jag har inte träffat någon av dem på väldigt länge. På torsdag är det kurs igen och då ska vi träna NEJ-träning. Innan det ska vi förstås hinna träna lite andra saker också som sitt-stanna kvar och ligg-stanna kvar och inkallning. Innan kursen började idag tränade jag lite vittringsapportering med Rudolf. Jag började med att gömma en apport som han nosade fram snabbt. Efter det la jag ut en apport till (helt vittringsfri) lite bakom den "vittriga". Han nosade på båda men valde den rätta. Testade en gång till och denna gång plockade han upp den felaktiga men bytte till den rätta och kom in med den. Jag är jättenöjd över att han valde rätt och kommer träna vidare på det här. Imorgon är det fredag igen....skönt! Kram på er och ha en härlig helg!

Inga kommentarer: