torsdag 25 juni 2009

Torsdags träning

Ikväll träffades jag, Åsa och Micke och tränade lite lydnad. Åsa och Micke ska ju tävla på cupen så de börjar känna att tiden går för fort. Jag och Rudolf har ju inte riktigt lika bråttom men nästan. Idag tränade vi lite på alla moment. När det gäller rutan ska jag börja med att alltid ha något i den så att han tror att det även ligger något där på tävling. Nu går han 9 av 10 gånger ut i rutan men han travar bara. Om han tror att det ligger något där går det i full galopp. Inkallning med ställande måste vi träna starten på för nu tjuvar han och så behöver jag även träna på att stå tills tävlingsledaren kommenderar. Jag är ändå nöjd eftersom vi aldrig tränat med kommendering förut. Själva ställandet är väldigt bra men jag kommer fortsätta träna med boll ändå. Fjärren gör han ok men lite mer fart i läggande och sättande. Vi kommer säkert träna i helgen också man framför allt ska killarna få bada. Vi vill också gratulera Anna och Isak samt Björn och Dixie som ikväll tagit LP1. M&R

1 kommentar:

Anna m. Isak sa...

Tack så mycket för gratulationera!

Sen bockar och bugar jag för tipset angående rutan - att alltid börja med att ha något i den. Smart!

Håller tummarna för er nästa tävling =)