onsdag 10 juni 2009

Nu är det nära

Äntligen är det snart fredag! Fredag innebär ett återbesök på Bagis och förhoppningsvis avtagande av tratt. Rudolf och tratten kommer inte jättebra överrens men det går. Det är ju tur att tratten är böjbar för han far fram som jag vet inte vad och slår i den överallt. Hans energi börjar också bli lite för stor. Nu ska han leka med allt han ser...spelar ingen roll vad det än är. Han börjar bli HELT galen. Eftersom han inte är stilla särskilt mycket har han fått tillbringa stora delar av dessa dagar i bur så att han inte ska ha upp såret. Det är jobbigt men i slutändan är det ju bättre att ta det nu istället för en massa komplikationer. För att få ut honom lite energi har jag börjat gömma vittringspinnar inne men det är ingen som helst match för honom att hitta dem. Snart får jag börja träna på det ute så får vi se om det går lika bra. Jag har också tagit det kloka (tycker jag själv) beslutet att stryka mig från Skärgårdscupen eftersom vi inte hinner träna något innan. Det känns tråkigt men det kommer fler tävlingar. Igår var det sista gången på tävlingslydnadskursen vi gått i vår. Vi var inte med förra veckan (av förklarliga skäl) och igår var vi där och tittade på de andra när de hade "tävling". Det var blandade resultat men jag tycker alla skötte sig bra (om nu någon undrar). :-) För någon vecka sedan planterade jag potatis och nu har det kommit upp 16 plantor. I snitt ger en potatis 20 nya potatisar. Jag undrar hur vi ska kunna äta upp alla 320? Vi är inte kända för att vara potatisälskare direkt men det är kul att se när det växer. Ikväll var det medlemsmöte på klubben. Det är första gången sedan jag gick med som det är så lite medlemmar där. Det var tråkigt men det blir säkert bättre nästa gång. Nu är det natti natti. Kram Monica & energistinna Rudolf

1 kommentar:

Linda,Olle,Minus sa...

Det där med potatisen känner jag igen. Har oxå satt några, mest för de e kul;-) några kanske man äter sen. Hoppas R slipper tratten o han kan få bli av med lite energi.