söndag 28 juni 2009

Konstigt

Ibland undrar jag vad som rör sig i Rudolfs huvud. I torsdags kväll gjorde jag i ordning en pärm och var således tvungen att använda hålslagaren. Inget konstigt i det tycker jag....men det tyckte Rudolf! Han blev helt galen, skällde, anföll och försökte varna mig att det var farligt. Det slutade med att han gick och lade sig i hallen tills jag var klar. Konstigt. I fredags jobbade jag hemma. Eftersom vi flyttade kontoret (från Liljeholmen till Gärdet) var någon tvungen att hålla koll på mailen. Då vädret var kanon satt jag på altanen och solade samtidigt som jag hade datorn i knät. Det skulle jag inte gjort för nu har jag datormärken inkl. sladdar som visar exakt var den stod. Typiskt. Jag trodde inte att solen skulle vara så stark. Igår morse gick jag och killarna ner till sjön så att de fick svalka sig lite i det vackra vädret. När vi kom hem igen åkte jag och handlade jord till min nya rabatt och sen köpte jag massor med blommor. På eftermiddagen var det planteringsdags. Jag tror det kommer bli jättefint när allt har vuxit till sig lite och blommar för fullt. På eftermiddagen var jag och Marie till klubben och tränade lite platsliggning. Jag tränade också rutan med Rudolf och några inkallningar med ställande. I rutan provade jag att ha kattmat som Marie satte dit när vi inte såg och Rudolf sprang in jättebra. Tyvärr tänkte jag inte på att flytta rutan utan skickade bara från alla olika håll. Det var väldigt tydligt att han visste vilken grästuva som var i mitten av rutan eftersom han sprang till samma ställe när jag flyttade rutan lite. På kvällen var jag och Helene och hälsade på lille Mexx. Han var verkligen hur söt och go som helst. Nu ska jag och killarna gå och bada. Tror att jag ska simma lite också. Ha en härlig söndag! M&R

Inga kommentarer: