tisdag 30 juni 2009

Lugnet före stormen

Tro det eller ej men ikväll har jag inte varit på klubben något alls. Istället tog jag med mig killarna till sjön så att de fick simma lite. Idag hade jag flytväst på dem med förhoppningen att de skulle simma lite mer än bara ut och hämta en grej. Gibson var först ut och han simmade jättebra med flytvästen. Synd att han inte simmar lika bra utan. Han vägrade gå i vattnet om jag inte kastat något som han kunde hämta. Idag kunde jag allafall kasta så långt jag kan (vilket inte är långt) utan att vara rädd för att han ska drunkna på vägen in. Efter ett 10-tal gånger ledsnade han så då fick Rudolf komma ut istället. Han var i vattnet på ett kick och sedan simmade han och simmade och simmade. Några få gånger simmade han så att han bottnade men sen var det ut igen. Även jag simmade lite. Det var riktigt varmt i vattnet så det var jätteskönt. Resten av kvällen har jag bara latat mig, hjälpt Danne med förrådet och vattnat i trädgården. Resten av veckan kommer tillbringas på klubben för att fixa i ordning inför cupen som är i helgen. Kram Monica & Rudolf

Inga kommentarer: