lördag 1 november 2008

Vilket härligt väder!

På morgonen var jag och Rudolf ut på en härlig promenad. Vädret är fantastiskt, -2 grader och en klarblå himmel. Perfekt höstväder med andra ord. Jag har börjat släppa spårapporter när vi går ut som han får plocka på vägen tillbaka. Det fungerar ganska bra men tror att det skulle funka ännu bättre om jag erbjuder tex köttbullar istället för levergodis. Ska prova det nästa gång. Idag provade jag även inkallning (ca 4-5 meter, både rak och med ställande). Den raka inkallningen går hur bra som helst. Ställandet har jag tränat lite hemma och använder "kom" som kommando. Igår kväll stannade han självmant en meter framför mig så det var spännande att testa hur det skulle fungera ute. Det gick väldigt bra. Matte är mer än nöjd. Hoppas bara han kommer ihåg det när vi kan utöka sträckan och han får springa på ordentligt. Nu bär det snart av till Granngården för att införskaffa ett fågelmathus. Ikväll är det middag hemma hos Anette och Magnus. Det ska bli skoj och det brukar alltid vara jättegott. Vi önskar alla en riktigt härlig helg! Kram

Inga kommentarer: