lördag 22 november 2008

Spårträning

På morgonen var vi iväg och la spår med Dannes spårgrupp. Han gick ett apellspår till Rudolf. som låg ca 1,5 timme. Under tiden det låg till sig kom det snö. När det väl var dags att spåra fick jag veta var det började men inget mer. Rudolf började bra men det kom aldrig någon apport. Han virrade runt men till slut vinklade han och hittade ganska snabbt apport nr 2. Därefter tuffade han vidare och hittade bajs och oj vad han tyckte det var gott! Det kändes faktiskt rätt meningslöst att spåra med honom idag men han fick hållas och rätt var det var kom han med slutapporten. Vi har ju haft lite problem med markering av apporterna men idag kom han glatt in till mig med dem. Duktig kille! Eftersom han hittade dessa två gick jag till början igen och då spårade han upp den första apporten också. Fick sedan veta att han missat godiset som låg i slutet av spåret så vi gick ut igen så han skulle få lite smarr. Efter spårningen åkte vi hem för att släppa honom lös för första gången på 4 månader. Det gick sådär... Jag hade förväntat mig att han skulle springa omkring som en tok men inte. Han gick och nosade överallt och sprang inte en enda gång. Det blir till att försöka senare idag igen. Nu är han allafall trött som en tok och sover gott i soffan. /M

Inga kommentarer: