lördag 15 november 2008

Långpromenad och lydnad

Imorse var jag och Rudolf ute på en promenad. Vi gick den långpromenad som vi kan gå hemifrån och den var 4,7 km lång. Förhoppningsvis visar Rudolf inget av den imorgon så då känns det verkligen som ett steg i rätt riktning. Nu gäller det bara för mig att verkligen träna Rudolf några veckor till innan vi kan prova och släppa honom lös. Efter lunchen åkte vi upp till klubben och körde lite lydnad. Danne ville bli filmad så jag gick för att bekanta mig med med kameran när jag hör Danne skrika till. Vänder mig om och ser en liten Rudolf komma i full fart. Han hade kastat sig ut ur bilen när Gibson skulle hoppa ut. Som tur var lyssnade han och stannade hos mig så det var bara att sätta in honom i bilen igen. Danne fick filma oss också men Rudolf var verkligen ofocuserad idag. Jag har ju aldrig haft det problemet förut med honom men det kanske är lite trots som kommer nu när han närmar sig ett år. Sov gott!

Inga kommentarer: